testy

test Vesmír - 6. B  - 4. 10. 2020

studijní materiály: učebnice, školní sešit, encyklopedie, internet

okruhy:

vesmír - co je to, kdy vznikl a jak, z čeho se skládá

galaxie - co je to, jak vypadají, jaké znáš

hvězdy - co je to, co dělají, jejich tvar

souhvězdí - příklady

Sluneční soustava - z čeho se skládá

Slunce, planety - o každém tělesu vědět několik informací

planety - dělení, rozdíly

pozorování vesmíru - jak a kdy

Měsíc - informace a přistání - viz. video

moje planeta

 

 POD TOUTO PŘERUŠOVANOU ČAROU JSOU INFOIRMACE, KTERÝM NEVĚNUJTE PORZORNOST:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TEST - POJMY Z VODSTVA NA POVRCHU - ŘEKA - práce s atlasem

6. A - 25. 2.  a 6. B, C- 24. 2.

Rozpoznám na mapě pramen, pravý a levý přítok, směr toku, města na řece, povodí, rozvodí, soutok, nádrž, vodopád, močál, meandr, horní, střední a dolní tok řeky, ústí a o jaký typ jde.

 

VĚDOMOSTNÍ TEST ATMOSFÉRA

6. B a 6. C - 3. 2., 6. A - 4.  2. 2020 

studijní materiál - učebnice, školní sešit, odkazy na internetu

okruhy:

- co je to atmosféra, troposféra, stratosféra, ozónová vrstva

- z čeho se skládá a v jakém poměru

- počasí a sledované jevy

- podnebí, podnební činitelé a podnebné pásy

- umět charakterizovat podnebí v jednotlivých pásech z hlediska ročních období, teploty, srážek, kde se rozkládá - rovnoběžky

- co narušuje ozónovou díru

 VĚDOMOSTNÍ TEST LITOSFÉRA - leden 2020

test 6. C - 10. 1. 2020

test 6. B - 9. 1. 2020 - 5. vyučovací hodinu

 

 VĚDOMOSTNÍ A PRAKTICKÝ TEST - MAPA - 18. 11. - 6. B, 6. C/19. 11. - 6. A

  učebnice - str. 21 - 29 + školní sešit + jakákoliv mapka doma

okruhy:

- co je to mapa, co je to glóbus

- z čeho se mapa skládá teoreticky (a dokázat rozpoznat i v jakékoliv mapě)

- co obsahuje mapové pole teoreticky ( a dokázat určit na jakékoliv mapě)

- druhy map

- jak mapa vzniká

- měřítka mapy

- umět pracovat v praxi s grafickým měřítkem

- umět vypočítat, co znamená číselné měřítko např.: 1:50 000 

 

TEST URČOVÁNÍ ZEMĚPISNÝCH SOUŘADNIC - v týdnu 4. - 8. 11. 6. A a 6. B si mohou zájemci opravit známku.

6. B a 6. C - 21/10 a 6. A 22/10

Žáci dostanou školní atlas a budou určovat zeměpisnou polohu 4 měst - rovnoběžku - s.š. nebo j. š. a poledník z.d. nebo v.d.

Lze procvičovat na jakékoliv mapě. Kdo bude chtít, může si připravit vlastnoručně pomůcku k testu - směrovou ružici a v jednotlivých výsečích zkratky - co která určuje - podobně jako máme v sešitě.

 

 

Test - karajiny Středomoří, step, lesy mírného pásu (smíšené + tajga), tundra

studijní materiál: učebnice, školní sešit

V týdnu 20. - 24. 5.

okruhy:

 - jaké je v jednotlivých krajinách podnebí během celého roku

- jaká je přirozená vegetace

- jací živočichové zde žijí

pěstování plodin a jakých

- problémy jednotlivých krajin

- kde konkrétně se vyskytují na Zemi (např. step - prérie - Severní Amerika - USA)

 

 Test - krajiny tropického pásu

6. A , C- 10. 4. 2019

6. B - 12. 4. 2019

studijní materiál - učebnice, školní sešit, prezentace - viz. odkaz zde na stránkách

 okruhy:

tropický deštný prales, poušť savana

- jaké je v jednotlivých krajinách podnebí během celého roku

- jaká je přirozená vegetace

- jací konkrétní živočichové zde žijí

- prales - jednotlivá patra a co se v nich vyskytuje

- poušť - oázy

- savany - SAFARI

- pěstování plodin a jakých

- problémy jednotlivých krajin

- kde konkrétně se vyskytují na Zemi (např. deštný prales v Jižní Americe v Amazonii)

 

Test hydrosféra

6. A a C - 13. 3. a 6. B 15. 3. 2019

studijní materiál - učebnice str. 40/41, školní sešit a pracovní listy

okruhy:

- voda na zeměkouli (množství v oceánech a na pevnině)

- voda na pevnině (kde nejvíce a kde obecně)

- ledovce (druhy a kde a proč)

- řeky (definovat, z jakých částí se skládá, povodí, rozvodí, ústí atd.)

- jezera (dělení, jak vznikají)

- oceány (vyjmenovat podle velikosti)

- oceánská voda (útvary - dokázat vysvětlit, vlastnosti a pohyby)

- koloběh vody, skupenství

 Doporučuji se podívat na obě videa - odkaz v zeměpis 6

 Od 26. 11. jsem začali opakovat formou krátkých testíků (1- 3 minutky) učivo z posledních 2 - 3 vyučovacích hodin. Bude se týkat každé vyučovací hodiny zeměpisu. Např. jediná otázka: Složení Země a očekávám jednoduchou odpoveď: jádro, plášť a kůra. Více méně aktivujeme pravidelnou četbu, nahlédnutí do sešitu o čem byla naposledy řeč.

 

  

 

 

VĚDOMOSTNÍ TEST ATMOSFÉRA

6. A a 6. C - 6. 2., 6. B - 8.  2. 2019 

studijní materiál - učebnice, školní sešit, odkazy na internetu

okruhy:

- co je to atmosféra, troposféra, stratosféra, ozónová vrstva

- z čeho se skládá a v jakém poměru

- počasí a sledované jevy

- podnebí, podnební činitelé a podnebné pásy

- umět charakterizovat podnebí v jednotlivých pásech z hlediska ročních období, teploty, srážek, kde se rozkládá - rovnoběžky

- co narušuje ozónovou díru