testy
test Vesmír - 6. B - 4. 10. 2020
studijní materiály: učebnice, školní sešit, encyklopedie, internet
okruhy:
vesmír - co je to, kdy vznikl a jak, z čeho se skládá
galaxie - co je to, jak vypadají, jaké znáš
hvězdy - co je to, co dělají, jejich tvar
souhvězdí - příklady
Sluneční soustava - z čeho se skládá
Slunce, planety - o každém tělesu vědět několik informací
planety - dělení, rozdíly
pozorování vesmíru - jak a kdy
Měsíc - informace a přistání - viz. video
moje planeta
POD TOUTO PŘERUŠOVANOU ČAROU JSOU INFOIRMACE, KTERÝM NEVĚNUJTE PORZORNOST:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TEST - POJMY Z VODSTVA NA POVRCHU - ŘEKA - práce s atlasem
6. A - 25. 2. a 6. B, C- 24. 2.
Rozpoznám na mapě pramen, pravý a levý přítok, směr toku, města na řece, povodí, rozvodí, soutok, nádrž, vodopád, močál, meandr, horní, střední a dolní tok řeky, ústí a o jaký typ jde.
VĚDOMOSTNÍ TEST ATMOSFÉRA
6. B a 6. C - 3. 2., 6. A - 4. 2. 2020
studijní materiál - učebnice, školní sešit, odkazy na internetu
okruhy:
- co je to atmosféra, troposféra, stratosféra, ozónová vrstva
- z čeho se skládá a v jakém poměru
- počasí a sledované jevy
- podnebí, podnební činitelé a podnebné pásy
- umět charakterizovat podnebí v jednotlivých pásech z hlediska ročních období, teploty, srážek, kde se rozkládá - rovnoběžky
- co narušuje ozónovou díru
VĚDOMOSTNÍ TEST LITOSFÉRA - leden 2020
test 6. C - 10. 1. 2020
test 6. B - 9. 1. 2020 - 5. vyučovací hodinu
VĚDOMOSTNÍ A PRAKTICKÝ TEST - MAPA - 18. 11. - 6. B, 6. C/19. 11. - 6. A
učebnice - str. 21 - 29 + školní sešit + jakákoliv mapka doma
okruhy:
- co je to mapa, co je to glóbus
- z čeho se mapa skládá teoreticky (a dokázat rozpoznat i v jakékoliv mapě)
- co obsahuje mapové pole teoreticky ( a dokázat určit na jakékoliv mapě)
- druhy map
- jak mapa vzniká
- měřítka mapy
- umět pracovat v praxi s grafickým měřítkem
- umět vypočítat, co znamená číselné měřítko např.: 1:50 000
TEST URČOVÁNÍ ZEMĚPISNÝCH SOUŘADNIC - v týdnu 4. - 8. 11. 6. A a 6. B si mohou zájemci opravit známku.
6. B a 6. C - 21/10 a 6. A 22/10
Žáci dostanou školní atlas a budou určovat zeměpisnou polohu 4 měst - rovnoběžku - s.š. nebo j. š. a poledník z.d. nebo v.d.
Lze procvičovat na jakékoliv mapě. Kdo bude chtít, může si připravit vlastnoručně pomůcku k testu - směrovou ružici a v jednotlivých výsečích zkratky - co která určuje - podobně jako máme v sešitě.
Test - karajiny Středomoří, step, lesy mírného pásu (smíšené + tajga), tundra
studijní materiál: učebnice, školní sešit
V týdnu 20. - 24. 5.
okruhy:
- jaké je v jednotlivých krajinách podnebí během celého roku
- jaká je přirozená vegetace
- jací živočichové zde žijí
- pěstování plodin a jakých
- problémy jednotlivých krajin
- kde konkrétně se vyskytují na Zemi (např. step - prérie - Severní Amerika - USA)
Test - krajiny tropického pásu
6. A , C- 10. 4. 2019
6. B - 12. 4. 2019
studijní materiál - učebnice, školní sešit, prezentace - viz. odkaz zde na stránkách
okruhy:
tropický deštný prales, poušť savana
- jaké je v jednotlivých krajinách podnebí během celého roku
- jaká je přirozená vegetace
- jací konkrétní živočichové zde žijí
- prales - jednotlivá patra a co se v nich vyskytuje
- poušť - oázy
- savany - SAFARI
- pěstování plodin a jakých
- problémy jednotlivých krajin
- kde konkrétně se vyskytují na Zemi (např. deštný prales v Jižní Americe v Amazonii)
Test hydrosféra
6. A a C - 13. 3. a 6. B 15. 3. 2019
studijní materiál - učebnice str. 40/41, školní sešit a pracovní listy
okruhy:
- voda na zeměkouli (množství v oceánech a na pevnině)
- voda na pevnině (kde nejvíce a kde obecně)
- ledovce (druhy a kde a proč)
- řeky (definovat, z jakých částí se skládá, povodí, rozvodí, ústí atd.)
- jezera (dělení, jak vznikají)
- oceány (vyjmenovat podle velikosti)
- oceánská voda (útvary - dokázat vysvětlit, vlastnosti a pohyby)
- koloběh vody, skupenství
Doporučuji se podívat na obě videa - odkaz v zeměpis 6
Od 26. 11. jsem začali opakovat formou krátkých testíků (1- 3 minutky) učivo z posledních 2 - 3 vyučovacích hodin. Bude se týkat každé vyučovací hodiny zeměpisu. Např. jediná otázka: Složení Země a očekávám jednoduchou odpoveď: jádro, plášť a kůra. Více méně aktivujeme pravidelnou četbu, nahlédnutí do sešitu o čem byla naposledy řeč.
VĚDOMOSTNÍ TEST ATMOSFÉRA
6. A a 6. C - 6. 2., 6. B - 8. 2. 2019
studijní materiál - učebnice, školní sešit, odkazy na internetu
okruhy:
- co je to atmosféra, troposféra, stratosféra, ozónová vrstva
- z čeho se skládá a v jakém poměru
- počasí a sledované jevy
- podnebí, podnební činitelé a podnebné pásy
- umět charakterizovat podnebí v jednotlivých pásech z hlediska ročních období, teploty, srážek, kde se rozkládá - rovnoběžky
- co narušuje ozónovou díru